Op naar San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu Op naar San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu

Op naar San Fransisco

Door: Gineke

Blijf op de hoogte en volg Labije & Jaarsma

25 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

16-04-2014.
Na een weinig opwindende rit van Sonara naar het westen komt eindelijk San Francisco in zicht. Via de Bay Bridge komen we de stad binnen rijden, met een mooi uitzicht op de skyline van “Frisco”, zoals men hier zegt. Door ervaring wijzer geworden hebben vanaf nu de campings vooraf maar besproken. Dat bleek toch nog een hele klus, want de meeste plaatsen waren verhuurd vanwege de paasvacantie.
Het toeval wil dat we tot twee keer toe een nederlands sprekende receptioniste aan de lijn krijgen. De een was een nederlandssprekende Amerikaanse, Annet en de andere was een amerikaans sprekende Nederlandse, Mieke.... Tja, en dat praat toch wat makkelijker niet waar. Maar ze hebben ons andere kleine campings aangewezen, die veel kleiner, maar zeker zo mooi waren.
In San Francisco komen we ten zuiden van de stad terecht, in Pacifica, een camping met uitzicht op de Pacific Ocean. En met het ruisen van de zee op de achtergrond!
Uiteraard willen we de volgende dag naar SF. Dat lukt prima dankzij Bart en Sam: Bart is de treinmaatschappij en Sam is hetzelfde voor de bus.
Eenmaal downtown doen we alles wat een rechtschapen toerist doet: we hoppen on en off, zien de Golden Gate Bridge en gaan er overheen èn onderdoor, Golden Gate Park, Twin Peaks, Sausalito, Haight and Ashbury, waar ooit de hippies hun gouden flowerpower tijd beleefden, Fisherman's Warf, Pier 39 met al z'n winkeltjes, Alcatraz per boot met ondertussen een paar dolfijnen in de baai, Union Squair en natuurlijk, niet te vergeten, de Cablecar!
Niet alleen veel gezien die dag...... We komen weer met een doggiebag thuis …. :-)