Een soort dubbeldag - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu Een soort dubbeldag - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu

Een soort dubbeldag

Door: Gineke

Blijf op de hoogte en volg Labije & Jaarsma

25 April 2014 | Verenigde Staten, Sonora

We vertrekken uit Weldon en groeten de camping met de geweldige “vogelbroedplaatsen “...
Via Lake Isabella.
Het zal een geweldige mooie tocht worden via enorme sequoia's volgens padvinder Henk.
Na ongeveer 20 miles rijden moet er even getankt worden en daar horen we dat de weg iets verderop gesloten is. Toch nog sneeuw! En tot overmaat van ramp is onze alternatieve route tè gevaarlijk voor campers van 29 feet....
Beetje balen, maar.... “elk nadeel hep ze voordeel” : in het winkeltje bij de pomp vinden we dé steak voor Henk, het lapje vlees dat hij in Las Vegas misliep. 4cm dik, en dan hebben we het nog niet eens over de omtrek!!
Dus neusje van de auto maar weer de andere kant op en weer genieten (voor de tweede keer) van de mooie route die we juist daarvoor hadden afgelegd.
Er zit niets anders op dan 50 miles om te rijden: via Bakersfield langs de sinasappelboomgaarden, iets zuidelijker. Een tweede poging om de bedoelde Scenic Drive te bereiken. Maar òf Goedele heeft haar dag niet òf ze is “lichtelijk ongesteld”, who knows, maar ze stuurt ze ons alle kanten op, behalve de goede.... Zelfs op een eenvoudige rechte weg horen we “Hé jong, hier tol betalen” En in geen velden of wegen een tolpoortje te ontdekken! Wil ons allerlei zandweggetjes insturen. Dus.....ook hier het neusje van de auto maar weer 180grd gedraaid en zo genieten we ook hier weer voor de tweede keer van dezelfde weg. Niks mis mee overigens :-) Op die manier werden de geplande 130 miles verhoogd tot 220 miles.
We komen opnieuw langs de sinasappeltjes. Hier liggen ze voor het grijpen langs de openbare weg.
We stoppen even om al dat moois te bekijken en èh ja je begrijpt natuurlijk wel .......
Eenmaal op de camping een heerlijk vuurtje gestookt en Henk achter de grillplaat gezet met zijn steaks.
Een soort dubbeldag was het: dubbele afstanden gereden,dubbel genoten, elk 2 sinasappels en een steak, het 3 dubbele van wat we in NL gewend zijn. Ze konden zelfs op hun zijkant staan.....

De volgende dag, maandag 14/4 willen we door Sequoia National Park en Kings Canyon naar het noorden om daar, buiten onze planning om, òòk Yosemiti Park in de route op te nemen. We hebben nl nog een paar dagen over. We halen Yosemiti nèt niet. We eindigen in Oakhurst aan de voet van het park. Slapen we tenminste ook een keer op “Eikenhorst”
Eenmaal in het park, de volgende dag, hebben we het gevoel dat het weekend is, zò druk! Amerika heeft nu al paasvacantie!
Zo nu en dan rijden we in file. Boven nog in de sneeuw, beneden zitten we in het groene gras onder de bomen te lunchen.
We willen via Sonora, waar we gaan slapen, naar San Francisco, om daar dinsdagavond aan te komen.
Eerst maar de oogjes dicht in Sonora, waar de camping meer leek op een rodeostadion inclusief tribunes en enorme toiletgebouwen. Ruimtes die meer voor publiek dan voor kampeerders leken te zijn gebouwd, 20 toiletten voor alleen al de dames en slechts 2 douches. Dat alles voor ong 15 kampeerplaatsen.
Alleen de paarden ontbraken............