California - Oxnard - Reisverslag uit Oxnard, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu California - Oxnard - Reisverslag uit Oxnard, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu

California - Oxnard

Door: Gineke

Blijf op de hoogte en volg Labije & Jaarsma

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Oxnard

Tja, en dan ben je zomaar 2 weken verder. De tijd vliegt (nog steeds) We hebben heerlijke dagen gehad in Oxnard. Veel geluierd, want al die indrukken moesten even verwerkt worden, even in deco (voor de duikers onder ons)
Maar zoals ik al zei: het was heerlijk!
Natuurlijk gingen we naar Universal Studios, waar we genoten van de “rides”, virtuele rollercoasters, alles in 4D, waarbij ook de vloer incl de stoelen meebewegen. Heb zitten gillen als een klein kind toen er weer eens zo'n enge transformer op me af kwam in de straten van New York, of toen het voelde alsof die grote spin op het witte doek ècht langs mijn blote benen streek (bleek een windvlaagje). De griebels die over mijn grabbels liepen toen ik ècht water in mijn nek voelde op het moment dat we een heel enge grot inreden.....

En de baseballwedstrijd in het stadion van de LA Dodgers, waarbij ik bijna werd gearresteerd als baseball hooligan.... :-) Een heel ander soort belevenis.
Ga je naar een voetbalwedstrijd, dan neemt iedereen zijn biertje mee het stadion in en zit 2x45 min geboeid (of niet :-) ) naar de wedstrijd te kijken. In de rust is er een stormloop op de bierverkoop en na 105 minuten gaat iedereen, tevreden of ontevreden, nuchter of niet nuchter, weer naar huis.
Nee, bij baseball gaat dat anders. Ja, je neemt wèl je biertje mee naar binnen, maar de wedstrijd gaat veel trager, terwijl ondertussen oude vriendschappen worden hersteld, verjaardagen gevierd, nóg een biertje wordt gehaald en babbeltjes met deze en gene worden gemaakt. Iedereen loopt heen en weer. Heb je genoeg voor je kaartje betaald, dan wordt je ook nog ter plekke bediend.....
Het is meer “een middagje uit”.
Zo nu en dan gaat er een wave door het stadion en na de 7e inning wordt er gezongen èn er wordt géén bier meer geschonken :-( De 9 innings, die normaal gesproken worden gespeeld, kunnen uitlopen tot maximaal 16 innings en dan zou het alkohol hek van de dam zijn.....(

Ronald Reagan, de oud president, is geboren en begraven in de buurt van Oxnard. Ook zijn ranch was daar in de buurt.
Ter nagedachtenis van hem is er de “Ronald Reagan Library”, een museum met foto's, films, brieven enz van hem, maar ook bv de kleding die Nancy Reagan op belangrijke/beroemde momenten droeg.
The Oval Office is exact nagebouwd, zijn auto staat er en the AireForce One, (de èchte) uit zijn tijd staat in zijn volle hoedanigheid in een kolossale hal.
Van binnen was dit “vliegtuigje” ook te bezichtigen. De heren hadden het niet verkeerd aan boord!!
Het was helaas verboden daar te fotograferen. Maar ja, ik ben ik...... en als het niet mag, dan doe ik het natuurlijk niet...... :-)
Familiebezoekjes in Santa Barbara, van oudsher een Spaanse missiepost, met een prachtige rozentuin, een gezellig stadscentrum èn gelegen aan zee.
Of wat denk je van een tochtje in een 20 jaar oude Corvette, open dak en dan langs de Pacific Highway One South, oftewel helemaal langs de kust van Oxnard naar Malibu, Santa Monica, Los Angeles..... We hebben genoten.
Wat óók niet verkeerd was: een middagje voor de dames. Dat betekent de heren in de keuken en de dames naar de nailstudio.... :-)
Henk heeft, samen met Ralph, z'n hart op kunnen halen door het hele internet daar te herzien en sneller te maken. Joyce blij want haar muziek, die op Ralph's computer opgeslagen is, kan ze nu vanaf haar eigen laptop bedienen, Ralph blij want hij kan netflix nu via het netwerk direct op de TV krijgen en niet meer via “een kastje” en Henk blij met geknutsel. Bij aankomst had hij direct al de pixels gecheckt en zag dat er werk aan de winkel was. Hij wordt nl blij van alles waar een stekkertje aan zit......
Kortom, een heerlijke tijd en voor je er erg in hebt, zit je al weer in het vliegtuig naar New York.