De Voorpret - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu De Voorpret - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu

De Voorpret

Door: Gineke

Blijf op de hoogte en volg Labije & Jaarsma

20 Maart 2014 | Nederland, Enschede

Hebben jullie dat nou ook?
Die kriebels, dat gevoel dat je weer eens een flinke uitdaging wilt?
Bij ons begon dat vorig jaar (weer) midden in de zomer, op het moment dat we in Kroatië voor de caravan zaten te niksen.
We kregen de tip om in Amerika een gloednieuwe camper van de fabriek in Chicago naar de dealer in Los Angeles te brengen. Een soort testrit dus.
Omdat het bij onze reismaatjes Maarten en Yvonne, met wie we India, Indonesië, IJsland, Ecuador en de Galapagos eilanden met veel plezier "gedaan"hebben, òòk begon te kriebelen, besloten we al snel om ook deze trip weer samen te maken, elk in een eigen camper.
Zoals de zaken er nu voor staan vertrekken we zondag 30 maart vanaf Schiphol naar Chicago. Onze eerste nacht zal in een hotel zijn waar we de volgende dag ( al heel vroeg, hal zeven 's ochtends) worden opgehaald om naar de fabriek te gaan om onze camper in ontvangst te nemen.
Daarna weten we alleen dat we drie weken later in LA moeten zijn. In principe hebben we wèl een route gemaakt, maar of de wegen in de bergen allemaal al weer begaanbaar zijn moet blijken.
Wat we allemaal tegenkomen? Who knows.... We zullen zien.
Vanuit LA zullen Maarten en Yvonne terug vliegen naar Amsterdam; het werk roept :-(
Deze pensionadocs zitten wat ruimer in hun tijd :-) . Via LA, New York en Front Royal, Noord Virginia staan zij op 25 mei, 2 maanden later, weer op Schiphol.
We proberen jullie langs deze weg een beetje op de hoogte te houden van ons wel en wee en we zouden het leuk vinden om ook jullie reacties te kunnen zien.

• 21 Maart 2014 - 10:55

Janmieke:

Beste Henk en Gineke,
    nu al vast een hele fijne vlucht, camperreis en verdere vakantie"verplichtingen" gewenst. Er zijn ergere straffen lijkt ons (hahaha). Heel terugkomen en ik zal jullie verslagen lezen en volgen.
    Groeten JanMieke.

• 21 Maart 2014 - 11:07

Wilmla:

Heerlijk, heel veel plezier en ik zal met plezier je verslag weer lezen..
    Groetjes, voor jullie allemaal van Ruud en mij.

• 21 Maart 2014 - 11:22

TomElle:

Een goede voorpret als begin van een uitdagende vakantie. Wij wensen jullie allen een uitstekend vervolg en mooie belevenissen. We zullen die met plezier volgen.
    Goede reis,

TomElle

• 21 Maart 2014 - 14:21

Rikie:

Ik ga je reisverslag volgen, je hebt een mooie schrijfstijl en zo ga ik een beetje op reis met jullie.

Goede reis gewenst,

Rikie

• 23 Maart 2014 - 12:05

Arie En Rita:

Een hele goede vlucht en een super mooie trip gewenst, ben benieuwd wat jullie allemaal weer tegenkomen....

• 23 Maart 2014 - 12:11

HeinInez:

Mooi plan en lijkt me prima om ook zelf te doen. Ik ga alles volgen en wens jullie veel plezier. Helaas moeten sommige mensen nog werken???

Groetjes HeinInez

• 23 Maart 2014 - 14:31

Lies:

Fantastisch dat jullie weer een reisverslag gaan maken. We volgen het met veel plezier. We wensen jullie alvast een goede reis met veel mooie ervaringen.
    Groeten, Lies&Frans

• 24 Maart 2014 - 18:31

Carla/Tom Meijsr:

Wat een spannende inleiding voor een reis dwars door Amerika. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat we jullie op de voet gaan volgen en al reizende jullie belevenissen vanuit onze thuisbasis mee gaan maken. Maar... allereerst een goede reis naar de overkant.

• 27 Maart 2014 - 10:50

Arthur:

Hoi Allemaal, Dwars door de US hebben wij ook gedaan, maar dan in 2 keer: eerst van St Louis naar het Oosten, en toen vanuit St Louis naar het Westen, omdat KIrsten (partner) in St. Louis een postdoc deed. Aan te raden: koop bij het eerste Nationale Park een Annual Pass (geldig voor maximaal 4 personen per voertuig, kosten $80), dan krijg je korting (soms 100%) op het kamperen, en toegang tot het park.
    Als jullie van plan zijn veel parken te bezoeken is dat zeker de moeite waard. In het Oosten zijn er minder parken, maar de Smokey Mountains zijn erg mooi. Verder in het Westen vonden wij Bryce het mooist, ik ben om 4 uur 's morgens opgestaan om de zonsopgang te zien, en ik werd niet teleurgesteld....
    Als je aan de kust komt, oook een bezoek brengen aan Napa Valley, lekkere wijnen.
    Veel plezier

• 31 Maart 2014 - 14:15

De Boer:

Hoi Yvon en mederijzegers is wens jullie een hele mooie en een goede rondrit .
    Door Amerika en heel veel plezier .
    Groet dirk

• 31 Maart 2014 - 18:15

Hans Oosten:

Beste Henk en Gien en Maarten en Yvon,
    Wij wensen jullie een hele goede reis en een gezellige tijd toe. Zelf hebben wij het druk, omdat het huis verkocht is en eind mei leeg moet worden opgeleverd. Dus, Henk en Gien, deze keer kunnen jullie niet helpen. Waarschijnlijk komen alle drie de kinderen helpen. Wordt dus gezellig.
    Groeten, Hans en Marlies

• 01 April 2014 - 18:28

Harry&Wil:

Hoi Henk en Gien (en medereizigers), inmiddels veilig in de US en zeker al druk in de weer met de gloednieuwe camper. Zit het eerste stukje er al op en hoe gaat het? We zijn zeer benieuwd.
    Groetjes oet zonnig Tukkerland, Harry en Wil