Brief encounter / een fietsende Hollander - Reisverslag uit Orderville, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu Brief encounter / een fietsende Hollander - Reisverslag uit Orderville, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu

Brief encounter / een fietsende Hollander

Door: Gineke

Blijf op de hoogte en volg Labije & Jaarsma

11 April 2014 | Verenigde Staten, Orderville

Tijdens een van onze “fotomomentjes “, een stop op een parkeerterrein in de buurt van Bryce Canyon, horen we ineens Nederlands spreken. Daar staat een slanke, gespierde en gebruinde man met een oerhollandse fiets, een Koga M.
Het bleek een Brabander uit Goirle. Hij had een boek gelezen vertelde hij over een fietstocht van Noord naar Zuid. Oftewel een tocht van het meest zuidelijkste- naar het meest noordelijkste punt van de wereld; van Vuurland naar Alaska.
“Dat wil ik ook” had hij tegen zichzelf gezegd (en tegen vrouw en kinderen neem ik aan). “en als ik het wil moet ik het NU doen, nu het nog kan”. Hij is dan 57 jaar.
Omstreeks januari 2013 is hij vertrokken. Vrouw en 2 zonen runnen het bedrijf. Getraind van tevoren? Nee. “Elke dag word je sterker, toen ik begon woog ik 92 kilo en nu nog maar 72”
Zonder één woord Spaans te spreken fietst hij door heel Zuid- Amerika!
Als ik vraag of ik een foto van hem mag maken om die vervolgens 's avonds naar zijn vrouw te appen vindt hij dat leuk en gaat hij er voor staan.
Vervolgens vraag ik om het mobiele nr van zijn vrouw...... Hij weet dat niet (meer)
Ze heeft net een nieuw 06- nr....
Hij is een beetje digibeet zegt hij, maar toch heeft hij op aandringen van één van zijn zoons een I Pad meegenomen.
Daar staat kennelijk geen adresboek in, want hij heeft een gewoon “papieren “boekje.
Maar waar is dat boekje? Hij begint zijn rechter fietstas uit te pakken, terwijl de inhoud naast de fiets op straat belandt, ondertussen doorvertellend over zijn belevenissen en hoe onderweg iemand voor hem Skype heeft geïnstalleerd. Voor een nog leuker contact met zijn familie. Het boekje wordt niet gevonden.
Dan moet ook de linker fietstas er aan geloven. Als ook die inhoud volledig op straat ligt vindt hij zijn boekje; helemaal onderin....
Echter, het telefoonnummer van zijn vrouw kan hij niet vinden, maar wel een paar e-mail adressen.
Die wisselen we uit. We praten nog wat na, erg leuk, maar we moeten verder. We wensen elkaar een goede reis, veiligheid en behouden thuiskomst.
Terwijl we weer in onze campers stappen, kijken we nog een keer om en zwaaien.
En Alex.....?
Hij gaat zijn fietstassen weer inpakken.....

Alex, met diep respect, m'n petje af!!

  • 11 April 2014 - 18:26

    Anneke:

    Hallo Gien en Henk en vrienden ,
    Jullie maken een prachtige reis!
    Wij houden het hier eenvoudig: we zitten gewoon thuis uit te kijken op een stukje Lake Isel and the towers of Horn.
    Vandaag de caravan verkocht. Gelukkig. 'n Heel drama. Je hoort het nog wel.
    Groetjes, Annechien. (und halt die Ohren steiff!)

  • 11 April 2014 - 18:48

    Ina Hennie Blom:

    Zo als wij iedere keer lezen en volgen hebben jullie een prachtige reis groetjes aan jullie en een fijne vakantie nog verder

  • 11 April 2014 - 19:06

    Wobke:

    Lieve Gineke en Henk,

    Wat een avontuur daar in het verre westenen de natuur is als je er middenin staat overweldigend denk ik , wel wat anders dan een Twentse es of de Flevopolder.

    Henk zit zeer tevreden achter de Amerikaanse worsten met een Amerikaansformaat sigaar tussen de lippen.

    Ja die koffie is altijd weer een probleem wij waren in Ierland op de fiets (zie je Willem voor je)en smachtten naar een lekkere bak dus het eerste cafe in, alwaar men raar opkeek; koffie schonken ze niet, alleen bier. Je snapt dat we daar de fietsen hebben laten staan ,was toch al
    niet zo'n succes,en de rest van de vakantie in een luxe hotel zijn gaan zitten.

    liefs Wobke




  • 14 April 2014 - 12:44

    Henriette Van Helvoirt:

    Hallo Gineke,

    Ik ben de vrouw van die fietsende hollander en wat leuk dat jullie hem tegen zijn gekomen. De foto's die jullie gemaakt hebben zijn ook er leuk en zou ik graag in mijn bezit hebben om bij de rest van de verslagen te stoppen als aandenken aan zijn reis. Jullie zouden ook nog eventueel telefonisch contact met mij op kunnen nemen op nr. 06-11586940. Ik wens jullie ook nog een prettige voortzetting van jullie reis en een behouden thuiskomst,

    Groetjes Henriette de vrouw van de fietsende Brabander.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Labije & Jaarsma

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 7175

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Amerika voorjaar 2014

Landen bezocht: