Van Colorado naar Utah - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu Van Colorado naar Utah - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu

Van Colorado naar Utah

Door: Gineke

Blijf op de hoogte en volg Labije & Jaarsma

11 April 2014 | Verenigde Staten, Moab

Zaterdagochtend 5 april 2014.

Op weg naar Arches National Park. Vlak bij de staatsgrens komen we er achter dat Utah, de staat van de mormonen, een eigen alcohol beleid heeft.
Als we vlak voor de staatsgrens nog even wat boodschappen willen doen en o.a. in een gigantisch grote liquorstore verzeild raken, horen we dat in Utah in de supermarkt alleen maar bier van maximaal 3% mag worden verkocht. Iets sterkers is alleen verkrijgbaar in staatswinkels. En daar betaal je dan de hoofdprijs!
Nu snappen we waarom die winkel zo groot is. Het is de laatste winkel voor de grens en half Utah koopt hier in Colorado....!! Dus snel ook nog maar een rondje gemaakt :-)

Dus met volle bak op naar Arches Park.
De camping in het park is 's ochtends al vol! Oeps, even niet aan gedacht! Het is weekend! Een aantal telefoontjes verder, lukt het ons een plekje voor de nacht te vinden, een KOA camping 5 miles ten zuiden van Moab.
Met een gerust gevoel gaan we het park in en genieten van de geweldige natuur.
Kilometerstand vanaf Chicago: 1675 miles.

• 11 April 2014 - 19:18

Jan:

Leuke verhalen en mooie foto's hoor !! Hoe gaat het met de blessure? Kun je het (goed) volhouden?
    Al een fatamorgana gehad of kan dat alleen in de woestijn? Ik wel: dacht dat Twente kampioen kon worden (hahaha).

• 11 April 2014 - 19:34

Mirjam:

He luitjes, mooie plaatjes, doet mij denken aan onze reis door USA met camper in 1998. Zelfde plaatjes, prachtig landschap, lange rechte wegen. Nu op naar Las Vegas. Veel plezier nog, tja ennnnnnnnnnnnnnne ajax toch kampioen. Volgend jaar beter.