We gaan verder - Reisverslag uit Salida, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu We gaan verder - Reisverslag uit Salida, Verenigde Staten van Labije & Jaarsma Jaarsma - WaarBenJij.nu

We gaan verder

Door: Gineke

Blijf op de hoogte en volg Labije & Jaarsma

11 April 2014 | Verenigde Staten, Salida

Vrijdagochtend 4 april 2014.
Na die koude, onrustige nacht worden we beloond met een prachtige zonsopgang!!Het genieten begint hier al om half zeven 's ochtends!
Maar de show must go on.... dus starten we de motoren , groeten de beren en beginnen aan het volgende traject. Doel: Ridgeway State Park/ Black Canyons.
De weg voert ons wederom door een gehele witte wereld met passen van 3500m hoog.
Gelukkig heeft het de afgelopen nacht niet gesneeuwd en zijn de wegen redelijk schoon. Het is helder en we hebben een geweldig uitzicht.
Bij aankomst blijkt het park voor het grootste deel gesloten te zijn. We kunnen slechts 10 miles het park in, tot het visitorshouse. Gratis! De Black Canyons die we daar zagen werden daardoor twee keer zo mooi.... Nederlanders, nietwaar? :-)

Voor de veiligheid bellen we al op tijd naar een camping, want we willen het, gezien de nachtelijke temperaturen in de Rocky Mountains, absoluut niet “hogerop “zoeken....
Yes, er is plaats en er wordt geen zware vorst verwacht.
We slaan weer wat mondvoorraad in in één van de supermarkten formaat 2xMakro, 4x Miro. Dat kost dan weer een uurtje!
Hier in Colorado kun je in de supermarkten geen wijn of iets sterkers kopen. Daarvoor moet je naar een aparte liquorstore en ja, dat maakt winkelen tijdrovend...!!
Maar daarna zaten uiteindelijk wel op een ietwat rommelige camping, begroet door honden, een mooi uitzicht, a room with a view en een heerlijke maaltijd met een wijntje vooraf.

Hoe we die maaltijden bereiden?
Wel, voor $18 kochten we een grillplaat. Elke avond zetten we Henk met grillplaat, sigaar en wijntje buiten, vóór de warme uitlaat van de verwarming in de camper. Daar grillt hij ons vlees.
Als hij even protesteert tegen de kou gooien we er gewoon nog een wijntje in.
We zijn zuinig op onze kok!! We houden hem in ere.....
Maar ook Yvonne, die zich ontpopt als “saladekoningin” houden we hoog; zij zorgt voor onze broodnodige vitamientjes in deze fastfood maatschappij.
Maarten en ik zijn slechts voor de afwas..... ( ook niet onbelangrijk :-)))

Die avond, nog kapot van de onrustige, vorstige nacht, crash ik om 9 uur 's avonds in mijn bed, val als een blok in slaap tot de volgende ( zaterdag) ochtend 7 uur. Helemaal fris en fruitig. Een nieuwe dag wacht ons.....